Jak skończyć z podjadaniem?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jak skończyć z podjadaniem?

Jest już luty, a to oznacza, że mamy ostatni dzwonek, aby zacząć trzymać się noworocznych postanowień, których się podjęliśmy. Bądźmy szczerzy, w przypadku większości z nas, którzy wraz z nową datą postanowiły w sobie coś zmienić, dotyczy to zgubienia zbędnej wagi. Nie od dziś wiadomo, że największym wrogiem odchudzania jest podjadanie. Mamy dla Ciebie 5 wskazówek, które, pomogą Ci walczyć z tym złym nawykiem.

Jedz odpowiednie posiłki

Jeśli chcesz mniej podjadać, bardzo ważne jest, abyś jadła wystarczająco dużo. Jeśli nie jesz na tyle, aby się nasycić, zachcianki na przekąski będą się pojawiać nieustannie. Upewnij się, że spożywasz tłuszcze i węglowodany, których Twoje ciało potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Zbilansowana dieta, to obowiązkowy punkt w pracy nad sylwetką.

Rozłóż posiłki w ciągu dnia

Jeśli zależy Ci na zgubieniu boczków, musisz pamiętać o zasadzie, że częściej a mniej jest lepsze, niż rzadziej a dużo. Postaraj się zaplanować Twój jadłospis na kilka posiłków w ciągu dnia. Pomoże to kontrolować poziom cukru we krwi i uniknąć dużych skoków i spadków. Wahania poziomu cukru są głównym powodem, dla którego masz ochotę na podjadanie. Dzięki temu Twój metabolizm będzie aktywny przez cały dzień.

Sprawdź także: Zielona kawa czy herbata? Co lepsze przy zrzucaniu wagi?

Ustal pory na jedzenie

Stwórz dla siebie plan, którego będziesz się trzymała: kiedy i co jesz. Dzięki temu pokusa, aby sięgnąć po przekąskę między posiłkami będzie znacznie mniejsza.

Pij wodę, dużo wody!

Pewnie słyszałaś to już milion razy wcześniej; Pij wodę! Ale to prawda, to naprawdę działa. Często, kiedy myślisz, że jesteś głodna i szukasz przekąski, tak naprawdę jesteś po prostu spragniona. Wypij szklankę wody, odczekaj 15 minut i zadaj sobie pytanie, czy nadal chcesz sięgnąć po tę przekąskę. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój głód zniknie.

Zamień słodycze na owoce

Kiedy tylko najdzie Cię ochota na coś słodkiego i nie możesz się powstrzymać, zastąp słodycze czymś zdrowszym. Weź kilka winogron, jabłko lub banana. To sprawi, że poziom cukru we krwi znów się podniesie. Możesz również wybrać coś, co zawiera trochę zdrowych tłuszczów, jak pół awokado lub garść nerkowców.

Alicja Laskowska

Jak skończyć z podjadaniem?Fanka wszelkiej polskiej literatury, na co dzień studentka na kierunku ekonomicznym. Zakupy i śledzenie modowych nowinek, tak spędzam wolny czas. Właścicielka dwóch psów, czyli psiara na całego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *