Kalkulator kalorii owoców

Potrzebujesz ok. 7 min. aby przeczytać ten wpis
Kalkulator kalorii owoców

Prezentujemy niezwykle proste narzędzie, dzięki któremu dowiesz się ile dany owoc ma kalorii. Jak skorzystać z naszego kalkulatora kcal owoców? Wystarczy, że wybierzesz swój ulubiony owoc z listy, a wszystko zrobi się samo i poniżej uzyskasz wynik ile kcal ma wybrany owoc na 100 gram.

Kalkulator kcal owoców

Każda osoba powinna dbać o zbilansowaną dietę, nie tylko podczas trwania redukowania wagi. Zbilansowana dieta powinna zawierać sporą ilość owoców, ale bez przesadnej ilości, ponieważ owoce wbrew pozorom zawierają sporą ilość węglowodanów prostych, czyli cukrów. Kalkulator kalorii owoców online przychodzi Ci z pomocą, bardzo intuicyjne narzędzie, gdzie jedyne co musisz zrobić to wybrać z listy swój ulubiony owoc, a otrzymasz ilość kcal danego owocu na 100 gramów.

zbyt duża ilość owoców w naszej diecie nie musi być dla nas wcale dobra, co nie znaczy, że mamy ich unikać, a to wszystko jest spowodowane przez sporą ilość cukru, która znajduje się w owocach. Kontrując owoce zawierają także dużą ilość witamin i innych wartościowych składników odżywczych, które niezbędne są do funkcjonowania organizmu, nie tylko podczas diety.

Sprawdwź także: Kalkulator kalorii warzyw

Kalkulator ilości kalorii w owocach

A jakie właściwie owoce znajdują się w bazie naszego zautomatyzowanego, wygodnego kalkulatora? Lista stale się rozwija, a także planujemy rozszerzenie funkcjonalności naszego kalkulatora o kilka funkcjonalności, aczkolwiek na ten moment prezentujemy Państwu aktualną wersję naszego narzędzia. Jakie owoce znajdują się w naszym kalkulatorze kalorii owoców?

  • jabłko – (pomaga w leczeniu nowotworów, działają przeciwmiażdżycowo, sprzyjają odchudzaniu),
  • banany – (obniżają ciśnienie krwi, łagodzą bóle miesiączkowe),
  • winogrona – (zabijają komórki rakowe, skutecznie chronią przed zespołem metabolicznym),
  • gruszka – (dobra na zaparcia i biegunki, zalecana dla kobiet w ciąży),
  • agrest – (wspomaga pracę narządu wzroku, koi nerwy, działanie moczopędne),
  • pomarańcza – (zawiera dużo beta-karotenu, dobre źródło witaminy C),
  • mandarynka – (pomagają zwalczać otyłość, zawierają dużo witaminy C),
  • wiśnie – (wspomagają pracę serca, pomaga w leczeniu zapalenia pęcherza i kamicy nerkowej,
  • czereśnie – (wspomagają pracę serca, wspomagają i regulują prace tarczycy),
  • kiwi – (pomaga w obniżeniu ciśnienia, wspomaga walkę z przeziębieniem).

Sprawdź ile kcal mają najpopularniejsze owoce


Jabłko ma 52,1 kcal (100g)


Banan ma 88,7 kcal (100g)


Winogrono ma 66,9 kcal (100g)


Gruszka ma 57,1 kcal (100g)


Agrest ma 44 kcal (100g)


Pomarańcza ma 47,1 kcal (100g)


Mandarynka ma 53 kcal (100g)


Wiśnie mają 50 kcal (100g)


Czereśnie mają 63 kcal (100g)


Kiwi ma 60,9 kcal (100g)


Poziomki mają 37 kcal (100g)


Truskawki (100g) mają ma 32,5 kcal


Ananas (100g) ma 50 kcal


Kokos ma 354 kcal (100g)


Jeżyny mają 43,3 kcal (100g)


Maliny mają 52,6 kcal (100g)


Pigwa ma 56,9 kcal (100g)


Awokado ma 160,1 kcal (100g)


Aronia ma 156 kcal (100g)


Borówka amerykańska ma 57,4 kcal (100g)


Żurawina ma 308 kcal (100g)


Mango ma 59,8 kcal (100g)


Cytryna ma 28,9 kcal (100g)


Orzechy włoskie mają 654,4 kcal (100g)


Granat ma 82,7 kcal (100g)


Grejpfrut ma 42,1 kcal (100g)


Śliwka ma 46 kcal (100g)


Arbuz ma 30,4 kcal (100g)

Kalkulator kalorii owoców

Dlaczego powinniśmy jeść owoce?

Po pierwsze zbilansowana dieta to podstawa, a owoce są źródłem niezwykle istotnych dla ludzkiego organizmu wartości odżywczych. Jedząc owoce dostarczamy do naszego organizmu między innymi: błonnik, enzymy, sole mineralne, flawonoidy, czy witaminy grupy A, E i C.

A jakie owoce będą najlepsze wtedy, kiedy staramy się obniżyć masę naszego ciała, czyli najzwyczajniej w świecie się odchudzamy? W takiej sytuacji warto wybierać owoce o niskim indeksie glikemicznym. Najlepszymi wyborami będą: porzeczki, jabłko, brzoskwinia i pomarańcze. Podczas diety warto skorzystać z rozpisek czy naszego narzędzia (kalkulator kcal owoców) i wybierać tylko te, które mają tych kalorii faktycznie niewielką ilość.

Czy istnieje podział owoców?

Oczywiście, że istnieje, a konkretne owoce należą do przypisanym ich grup. Występują następujące grupy: owoce zielone, owoce białe, owoce czerwone, żółto-pomarańczowe oraz owoce czarne i fioletowe.

Jaki owoc należy do danej grupy?

 Owoce zielone Owoce białeOwoce czerwoneOwoce żółto-pomarańczoweOwoce czarne i fioletowe
kiwibanantruskawkimandarynki czarne porzeczki
oliwkiwinogronożurawinacytryna borówki amerykańskie
awokadojabłkomalinygrejpfrut jagody
agrest gruszkiarbuzmelonaronie

Kalkulator kalorii owoców

Do danych grup spokojnie można przypisać jeszcze kilka owoców, jednak wydaje się, że te są najbardziej popularne. Owoce zielona charakteryzują się wysoką zawartością chlorofilu, co jest naturalnym wspomagaczem dla pracy naszej wątroby, a także wspomaga procesy trawienne. Białe owoce zaś cechuje wysoka skuteczność w walce z bakteriami, dlatego mówimy, że są one bakteriobójcze. Białe owoce zawierają również antywirusowe fitoncydy. Na poprawę pamięci najlepiej sięgnąć po owoce z grupy czarno fioletowej, ponieważ zawarte w nich antocyjany skutecznie potrafią dotlenić, a także odżywić nasz mózg.
Osoby, którym zależy na młodym wyglądzie powinny regularnie spożywać owoce z grupy czerwonej, gdyż zawierają w składzie przeciwutleniacze (np. likopeny), są także najskuteczniejsze w walce z wysokim cholesterolem, a jeśli chcesz dostarczyć do swojego organizmu więcej beta-karotenu sięgnij po owoce z grupy żółto pomarańczowej.

Tabela kalorii owoców

OwocLiczba kalorii na 100g
Jabłko51,2
Banan88,7
Winogrono66,9
Gruszka57,1
Agrest44
Pomarańcza47,1
Mandarynka53
Wiśnie50
Czereśnie63 
Kiwi60,9
Poziomki37 
Truskawki32,5
Orzechy włoskie654,4
Granat82,7 
Grejpfrut 42,1
Śliwka46
Arbuz30,4
Ananas50 
Kokos354 
Jeżyny43,3 
Maliny52,6 
Pigwa56,9 
Awokado160,1 
Aronia156
Borówki amerykańskie57,4 
Żurawina 308
Mango59,8
Cytryna28,9

Jakie owoce mają najwięcej kalorii?

Analizując powyżej zamieszczoną tabelę możemy wyciągnąć istotne dla nas informacje, jakich owoców należy w dużych ilościach unikać, wtedy, kiedy jesteśmy na diecie (oczywiście w odpowiednich ilościach, zgodnie z wyliczonym bilansem kalorycznym) bez problemu możemy spożywać je wszystkie. Jakie owoce zawierają więc najwięcej kalorii?

  • 1. orzechy włoskie
  • 2. kokos
  • 3. żurawina
  • 4. awokado
  • 5. aronia

Jakie owoce mają najmniej kalorii?

Niektóre owoce można rzec, że są wręcz idealne, żeby większe ich ilości spożywać będąc na diecie, w dowolnej formie, na przykład dodając je do różnych potraw, czy dietetycznych deserów. A jakie owoce zaliczymy do tych, które mają najmniej kalorii? W tej grupie znajdzie się między innymi: agrest, pomarańcza, cytryna, truskawki, poziomki czy jeżyny. Pamiętajmy, że mówimy tylko o kaloriach (kcal), a każdy owoc może dostarczyć nam innym wartościowych substancji odżywczych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *