Rozciąganie dla kobiet po treningu na siłowni

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
Rozciąganie dla kobiet po treningu na siłowni

Na samym wstępie wyjaśnijmy, po co w ogóle rozciągać się po wykonanym treningu siłowym? Przede wszystkim, dzięki stretchingowi możemy uniknąć wielu niepożądanych kontuzji. Wykonywanie rozciągania to także przygotowanie warunków pod rozwój mięśni. Mięśnie po treningach siłowych, skracają się, a nie wykonywanie rozciągania może powodować u nas wady postawy, bóle czy kontuzje. Oczywiście mówimy o osobach, które regularnie wykonują treningi siłowe, ale rozciąganie tak naprawdę można polecić każdemu.

Plan na rozciąganie po treningu siłowym dla kobiet

Przedstawiony poniżej plan należy wykonywać przez minimum trzydzieści sekund, a maksymalnie do sześćdziesięciu sekund. Dotyczy to każdego wykonywanego ćwiczenia w ramach rozciągania po treningu siłowym.

  • rozciąganie łydek – postaw na na przykład stepie stopę, żeby pięta znalazła się poza jego obszarem, a następnie skieruj piętę w kierunku ziemi,
  • tył uda – skrzyżuj swoje nogi, a następnie staraj się wykonać skłoń tak, żeby dotknąć ziemi,
  • przód uda – oprzyj się o ścianę jedną ręką, a drugą złap za stopę i przyciągnij ją do pośladka,
  • wew. część uda – stań w rozkroku (ok. 80%) i wykonaj głęboki skłon do ziemi,
  • brzuch – połóż się na brzuchu, a następnie leżąc na nim podnieś tułów jak najwyżej jest to możliwe,
  • pośladki – usiądź na ziemi, miej wyprostowane nogi, a następnie załóż stopę na kolano drugiej nogi, potem uginamy wyprostowaną nogę i staramy przyciągnąć ją do siebie,
  • grzbiet – ustaw się w pozycji klęczącej na ziemi, na tzw. czworaka i staraj się wykonywać powtarzalne ruchy, polegające na unoszeniu i opuszczaniu grzbietu, nie wolno odrywać rąk oraz nóg od ziemi.

Pamiętajmy, żeby wykonywać rozciąganie regularnie. Przy wykonywaniu ćwiczeń rozciągających dane partie mięśniowe, możemy czuć w niektórych sytuacjach delikatne bóle, czucie rozciągających się mięśni, jest to normalnie zjawisko, ale należy pamiętać, żeby wykonywać je adekwatnie do poziomu swojego zaawansowania, żeby nie zrobić sobie krzywdy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *