Zielona kawa czy herbata? Co lepsze przy zrzucaniu wagi?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Zielona kawa czy herbata? Co lepsze przy zrzucaniu wagi?

Zbliża się wiosna, a zanim się obejrzymy będzie towarzyszyło nam kalendarzowe lato. W związku z tym, większość z nas będzie przygotowywało plan, jak skutecznie, ale bezboleśnie zrzucić zbędne kilogramy i cieszyć się świetną sylwetką podczas letnich upałów na plaży. Zielona kawa i herbata, to żadna magia, ale mogą pomóc Ci w zbijaniu wagi, kiedy będziesz na ujemnym bilansie kalorycznym. Przypomnijmy, przy redukcji zbędnych kilogramów tak naprawdę liczą się dwa czynniki: trening i dieta. Traktujmy suplementy jako dodatek i delikatną pomoc przy procesie reudkcji. Co jest lepsze na diecie zielona kawa czy zielona herbata?

Jaka jest różnica pomiędzy zieloną kawą i zieloną herbatą?

Podstawowa różnica jest w ilości kofeiny, pomijając takie banały jak sam smak. Dla przykładu: w 250 ml kawy znajduje się mniej więcej 100 mg kofeiny, a w około 250ml herbaty 15-70 mg. Analogicznie jest w ich zielonych odmianach. Spożywając kofeinę przyczyniamy się do utworzenia się procesu termogenezy, czyli więcej kofeiny, bardziej aktywuje i nasili ten proces. Punkt dla kawy. Zielona herbata również posiada w sobie kofeinę, ale także cenne przy procesie zbijania wagi katechiny. Więcej o kawie przeczytasz w innym naszym artykule: Kawa rozpuszczalna czy parzona, którą wybrać?

Zalety zielonej herbaty na diecie

  • pijąc zieloną herbatę zwiększamy wydatek energii (wydatek energetyczny) naszego całego organizmu,
  • spożywając zieloną herbatę występuje proces termogenezy w naszym organizmie,
  • ma wpływ na stymulację tak zwanej norepinefryny (dzięki czemu spalamy więcej tkanki tłuszczowej)
  • wspomaga układ odpornościowy naszego organizmu, co przy ujemnym bilansie kalorycznym, a z tym wiąże się dieta, jest bardzo przydatne.

Zalety zielonej kawy przy procesie zbijania wagi

  • występowanie związku zwanego kwasem chlorogenowym (dzięki któremu szybciej gubimy zbędne kilogramy),
  • liczne badania dowodzą, że ogranicza wchłanianie się węglowodanów,
  • podobna zawartość kofeiny w ziarnach kawy zielonej, do ziaren w kawie parzonej.

Sprawdź także: Kalkulator idealnej wagi

Pamiętajmy, że na dobę maksymalna dopuszczalna dawka dla naszego zdrowia to 400 mg kofeiny. Będąc na ujemnym bilansie kalorycznym, ciężko trenując, warto pod koniec diety wspomóc się zieloną herbatą lub kawą. Badania dowodzą, że dzięki zielonej kawie jesteśmy w stanie zgubić większą ilość zbędnych kilogramów, ale i zielona kawa przyczynia się do eliminacji zbędnej tkanki tłuszczowej.

Jedna odpowiedź do “Zielona kawa czy herbata? Co lepsze przy zrzucaniu wagi?”
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *